Havenarbeiders steunen bemanning "abandoned vessel"

KusthavensPosted by webmaster 26 Jan, 2015 21:28

Deze ochtend bracht een delegatie havenarbeiders van het ACV-Transcom Zeebrugge bestuur een bezoek aan de M/V Andromeda in de haven van Zeebrugge. Het schip ligt al ettelijke maanden aan de ketting en de Griekse eigenaar van het schip laat zowel het schip alsook de 9 bemanningsleden aan hun lot over.

De bemanning heeft reeds 3 maanden geen loon meer ontvangen. Ook proviand wordt sinds enkele weken niet meer door de reder aangevoerd. Daarom had de delegatie voedselpakketten bij die afgegeven werden aan de bemanning dewelke met dank in ontvangst werden genomen.

Christian Roos, ITF inspector voor ACV Transcom: "De bemanning begint er nu echt mentaal door te zitten. Betalingen op het thuisfront kunnen niet meer worden uitgevoerd, met alle gevolgen van dien. Dit brengt familiale problemen mee. De reder liet vorige week weten dat hij ter plaatse zal komen met een plan van aanpak om alle problemen op te lossen. Wanneer hij komt, heeft hij nog niet laten weten. Wij hopen hem spoedig te kunnen begroeten."

De delegatie havenarbeiders hoopt dat er snel een oplossing komt en dat de bemanning eindelijk hun loon kan ontvangen.

Bedankt aan de milde schenkers die mede voor de voedselpakketten gezorgd hebben.