Stand van zaken Europese Ingebrekestelling

Sector HavensPosted by webmaster 14 Jan, 2016 08:06
Beste

Het Gemeenschappelijk Vakbondsfront Havens van België kwam gisteren 13 januari opnieuw samen met de werkgeversorganisaties en de medewerkers van het Kabinet van Minister van Werk Kris PEETERS om diens uitgewerkt tekstvoorstel verder te bespreken, zoals aangekondigd in onze vorige berichtgeving d.d. 14 december 2015.

Onze vakbondsstandpunten rond de inmiddels gekende pijnpunten, nl. het openstellen van dagcontracten buiten het poolsysteem en het multitasken, werden opnieuw benadrukt en gemotiveerd.

De bespreking nam echter een onverwachte wending omdat de werkgeverszijde bereid is om met ons verder te praten over een eventueel engagement, waarbij het behoud van ons huidig poolsysteem en contingent langdurig gegarandeerd zouden kunnen blijven.

Tijdens de komende weken wordt deze piste verder besproken en uitgewerkt, waarna het eindresultaat in een volgende fase zal voorgelegd worden onder de vorm van een schriftelijke ledenraadpleging (referendum).

VOLG ENKEL DE ORDEWOORDEN VAN UW VAKBOND !
Namens het Gemeenschappelijk Vakbondsfront Havens van België