STAND VAN ZAKEN EUROPESE INGEBREKESTELLING !

Sector HavensPosted by webmaster 12 Apr, 2017 14:08

(klik op het PDF logo om het pamflet van het Gemeenschappelijk Vakbondsfront Havens van België te openen)

Beste,

Groot was onze verbazing en frustratie toen wij gisteren via het Kabinet van Minister van Werk Kris PEETERS vernamen dat de Belgische ingebrekestelling nog niet zal behandeld worden op de e.v. vergadering van Europese Transportcommissarissen op 27 april a.s..

Volgens het Kabinet PEETERS werd opnieuw door Transportcommissaris V. BULC verzekerd dat ons Belgisch dossier niet wordt gekoppeld aan dat van Spanje en dat haar brief d.d. 16.12.2016 aan Minister Kris PEETERS, waarin zij haar intentie om de ingebrekestelling stop te zetten kenbaar maakt, nog steeds actueel is.

Namens het GEMEENSCHAPPELIJK VAKBONDSFRONT HAVENS VAN BELGIË hebben wij in samenspraak met het WERKGEVERSVERBOND HAVENS VAN BELGIË aangedrongen op een dringend onderhoud met Minister Kris PEETERS, alsook met Europees Transportcommissaris V. BULC om onze verzuchtingen – nl. de belofte die ons werd gemaakt om na het slagen wan het Referendum in juni vorig jaar de ingebrekestelling stop te zetten – kracht bij te zetten.

Zoals beloofd houden wij jullie op de hoogte van iedere stap in dit aanslepend dossier !

Namens het Gemeenschappelijk Vakbondsfront Havens van België