Katrien Verwimp nieuwe voorzitter ACV-Transcom

ACV TranscomPosted by webmaster 07 Sep, 2012 15:28
Katrien Verwimp werd afgelopen zaterdag verkozen tot nieuwe voorzitter van ACV-Transcom. Ze volgt Marc Van Laethem op, die met pensioen gaat.

Op zaterdag 1 september koos ACV-Transcom, de beroepscentrale die de sectoren van transport, communicatie, diamant en cultuur verenigt, een nieuwe voorzitter. Katrien Verwimp werd verkozen met 79 procent van de stemmen en haalde het zo van twee andere kandidaten.

Wie is Katrien Verwimp? Verwimp is juriste van opleiding en heeft de afgelopen 14 jaar binnen het ACV verschillende functies doorlopen. Ze startte haar ACV- loopbaan op de studiedienst van ACV-Nationaal. Bij ACV-Transcom was ze eerst actief op de intersectorale studiedienst ter ondersteuning van alle publieke en private sectoren die de centrale rijk is. De laatste drie jaar is ze Algemeen Sectorverantwoordelijke van het wegvervoer, waar ze onderhandelaar is in de sectoren van wegvervoer, logistiek, taxi, bus-car, verhuis en brandstoffen.

"In zowel de overheids- als de priv├ęsectoren waarin onze centrale actief is, staan we voor enorme uitdagingen. Ik zal mijn ervaring uit mijn vorige functies inzetten om de ACV-werking in de sectoren van ACV-Transcom verder te ondersteunen en uit te bouwen. De leden en de militanten, die zich dagelijks inzetten op de werkvloer, staan daarbij centraal", aldus Verwimp.

Het Nationaal Bestuur van de centrale wenst Katrien veel succes in haar nieuwe functie. Tevens bedanken we Marc Van Laethem voor zijn inzet als voorzitter van de centrale.