KTN - Logisport

AntwerpenPosted by webmaster 02 Jul, 2013 08:45
Beste militanten

Gisterenavond, na een lange onderhandeling, is er een akkoord bereikt in de verzoeningscommissie.

Wat staat in het akkoord:
• KTN en ABES trekken alle schadeclaims tegen de havenarbeiders in.
• Zij geven garantie dat er geen represailles zullen volgen
Deze toezeggingen zijn door de 2 ondernemingen nogmaals apart ondertekend en bevestigd.
• Gisteren is sociale inspectie ter plaatse geweest om de vaststellingen te doen welke wij in eerste instantie niet mochten doen. Op basis van deze vaststellingen engageert Fernand Huts de sociale dialoog aan te vatten met de havenvakbonden en deze tegen 31 oktober af te ronden (“aangekaart en opgelost”)
• Ook de voorzitter heeft een aanbeveling gedaan (niet vergeten dat de voorzitter van het PC een hoge ambtenaar is en deze aanbevelingen niet vrijblijvend zijn): KTN moet de wet op de havenarbeid respecteren en hierbij wordt uitdrukkelijk verwezen naar vroegere beslissingen van het FOD ivm Logisport.

Dit akkoord geeft ons als vakbonden een degelijke basis om de wet op de havenarbeid af te dwingen bij alle vestigingen van KTN groep.

Ik dank alle militanten en zeker ook onze delegees welke mee hebben geholpen om deze moeilijke en slopende actie tot dit resultaat te brengen.

Vooral grote waardering voor de arbeiders op 1227 welke 6 dagen aan één stuk actie gevoerd hebben: niet omwille van eigen belang maar omwille van de wet op de havenarbeid ten voordele van iedereen.