Day of the Seafarer 25 June 2015

Sector KoopvaardijPosted by webmaster 25 Jun, 2015 09:59
Vandaag vieren we voor de vijfde keer de "Day of the Seafarer". De International Maritime Organisation (IMO) organiseert jaarlijks deze dag waarmee ze erkenning willen geven aan de zeevarenden en aantonen hoe belangrijk ze zijn voor onze wereld.

De "Day of the Seafarer" creëert de kans om de wereld te informeren over het leven aan boord en op zee. Het geeft ons de kans om zeevarenden te bedanken omdat ze dagdagelijks, ver van familie en thuis, 90 % van de goederen die we verbruiken over het water transporteren, #ThankYouSeafarer.

Het leven aan boord is soms hard en moeilijk. Vele zeevarenden hebben ook vandaag in 2015 nog echt geen goeie woon- en werkomstandigheden aan boord. Te veel zeevarenden worden slecht of zelfs niet maandelijks hun loon betaald. En de piraterij viert nog altijd hoogmis, wel op andere zeeën dan diegene die we klassiek kennen uit de films.

Dit jaar is het onderwerp #CareerAtSea. In bijgevoegde video laten we vier van onze leden aan het woord die kort vertellen waarom ze gekozen hebben voor een #CareerAtSea.