Ingebrekestelling Wet Major stopgezet!

Sector HavensPosted by webmaster 17 May, 2017 14:13

wij wensen u te informeren dat het dossier van de dreiging tot formele ingebrekestelling door de Europese Commissie aan de Belgische staat inzake de organisatie van de havenarbeid in België formeel werd gestopt door de Europese Commissie.

Op de internationale dag van de arbeidsongevallen, vrijdag 28 april, hebben we in gemeenschappelijk front nog een onderhoud gehad rond dit dossier met minister Peeters toen hij OCHA bezocht. De vraag die op ieders lippen brandde was immers: “Wanneer wordt dit dossier afgesloten en beslist de Europese Commissie dus formeel dat België voldoet aan alle zaken waar de klachten over gingen.”

Morgen was een onderhoud voorzien tussen ons en het kabinet Bulc en het kabinet Peeters om over de stopzetting te spreken. Deze middag kwam echter het nieuws dat de Europese Commissie na 11 lange maanden eindelijk inziet dat het overlegde akkoord voldoet en ze de ingebrekestelling formeel klasseren.

Zie pamflet hieronder voor meer info.

Syndicale groeten
ACV Transcom

Klik op het PDF-logo om het pamflet te openen